vrijdag 7 november 2008

PVS22 monument voor de levenden deel 1

Oke nieuwe periode met een leuk maar diep onderdeel. Eeen monument voor de levenden.


Ik had eerst een mind map gemaakt.






Ik kwam uit eindelijk tot een conclusie wat leven voor mij is.


Een leven is iemand die een zekere reist maakt om zijn doel te vervullen.


Zonder doel is je leven niks waard. dan kan je net zo goed dood zijn.


Hier op volgend had ik een paar woorden gekozen en vervolgens hier duidelijker op in gegaan met schetstsen.




Bij de tweede schets had ik een ander systeem nodig. Hier een paar schetsen daar van.




Toen ik uit kwam op een soor spinnen wiel beviel de tweede schets enorm tegen kwa idee. Ik vond het niet echt mooi, het leek meer op een machine dan een monument. Tijdens de spinnenwiel kwam ik op het idee om het Iny Yang teken te gebruiken. Hier had ik een nieuwe mind map gemaakt.

Het witte gedeelte van het teken betekende ook leven. Er is namelijk ook verhaal gaande (japans volgens mij) over een karper die een reis maakt om uiteindelijk een draak te worden. Dit verhaal past goed bij hoe ik het leven zie. De bloem die er uit komt betekent nieuw leven. Ik ga iets meer onderzoek doen over betekenis met bloemen.

Geen opmerkingen: