vrijdag 30 januari 2009

PVS23 cat in boots 2

Voor bijde projecten doe ik de gelaarsde kat.
Bij het prente boek doe ik gewoon het standaard verhaal.
Maar bij de grafic novel is dat verhaal iets aangepast.

Een klein stukje intro:
De molenaar is door een ongeluk om het leven gekomen. In de ervenis staat dat de oudste zoon de molen kreeg, de tweede zoon een kudde koeien en de jongste zoon de kat.
Later bleek dat de molen veel schulde mee nam en veel achterstallig onderhoud waar door de oudste zoon op een dag door de vloer zakte en in 1 klap dood viel. De tweede zoon had ook niet veel geluk. Eén van zijn koeien kreeg de geke koeije ziekte dus zijn hele kudden werd afgemaakt. Zijn vrouw verliet hem en hij pleegde uiteindelijk zelfmoord in de molen van zijn oudere broer.
En de jongste zoon? Laten we zeggen dat die kat ook iets mankeerde...


Hier nog een paar proefjes.




deze zijn vooral voor het prente boek. de figuur dat ik tekende met potlood verandere enoor toen ik foto papier er op deed. en ik vind dat een hele leuke manier om mijn illustraties te doen.
De onderste is een basis opset van mischien 1 van de illustraties.

Dit zijn een paar proefjes voor mijn grafic novel. Hier ben ik nog niet echt uit wat ik ga probeeren kwa stijl.

Geen opmerkingen: