zondag 23 november 2008

PVS22 achterpark

Een kijkdoos maken met een verhaal over het achter park.
Dit is mijn verhaal na een uitgebreide mindmap:

Het achterpark is een verlaten deel van het oh zo mooie groene park. Hier wonen nu kleine knuffels (die niet veel groter zijn als een cola blikje) die zijn verloren in het park. Door dat het achter park heel saai is, gebruiken deze kuffels afval en hergebruiken deze om een leuke speeltuin te maken.




Eerste idee was dat ik 7 figuuren zal hebben en allemaal een kleur van de regenboog presenteerde. Ik wou dan met filt werken.
Helaas bleek de juste kleuren filt niet aanwezig te zijn bij de winkels om dit te doen, dus blijven ze orginele kleuren nu. 3D poppentjes leek eerst de beste optie te wezen maar daar zat ook haken en ogen aan, letterlijk en figuurlijk. Ik had er eentje geprobeerd maar dit koste te veel tijd en daar naast werd de style heel anders dan ik wilde.
Dus mijn 2de poging zal zijn dat ik eerst deze dieren teken en later vilt stukjes er op plak. De voorwerpen blijven echte colablikjes, flesjes, ijslolie stokjes enz.
Maandag zal ik de dieren teken op de juiste groote. Vervolgens kopieer ik deze zo dat ze kunnen werken als een patroon voor het filt. Daar naast wou ik nog steeds naald en draad gebruiken maar voor kleine stukjes.

Geen opmerkingen: